marți, decembrie 29

Je suis arrivé à Paris ...

Dap ...Paris ...Paris ...Paris ...M-am indragostit de Paris ...un oras absolut superb ...Deci am vizitat tot ....tot ...jur ca si acuma ma dor picioarele de la cat am umblat :)) De cand il am pe nitushor ...jur k in total nu am umblat atata pe jos cat am umblat in Paris ...De la Moulin Rouge , la Sacre coeur , Notre Dame , Hotel de la Ville , Eiffel , Concorde , luvru , Montparnasse , Invalizi , Opera , Catacombe(era inchis) , Champs Elyzee , Centru Pompidou ...deci tot ...
Important de retinut :
1) Abonament la metro 20 euro pe 3 zile ..super rentabil
2) In Paris nu se plateste orice ,chiar daca ala de la bilete la metro iti cere 5 Euro pentru ca ti-o imprumutat pixul ca sa iti completezi abonamentul
3) In paris , dimineatza in metro se poarta somnul ...drept morala , intr-o dimineata am adormit si eu mandru in metro rupt in gura de oboseala ...noroc ca m-am trezit cu o statie inainte de unde trebuia sa ma dau jos
4) Nu te baza pe engleza lor ...ceri la Mc un Big mac si primesti cartofi prajiti ...eu care am fost corijent un semestru la franceza in liceu ...declar ca franceza mea este exceptionala acuma ..de nevoie am invatat ca sa ma pot descurca si eu in Paris
5) Nu te baza niciodata pe ideea ca vizitezi Luvru repede ...ai nevoie de minim 10h ca sa vizitezi tot dintr-un capat in altul ...enorm ..si superb
6) Starfucks , Mc , Kfc aproape la fiecare colt de intersectie ...deci nu mori de foame sau de lipsa de cofeina
7) De preferabil cand ajungi la Turnul Eiffel sa nu ramai surprins ca prostu si sa iti gasesti ceva problema existentialista ...in cazul nostru ..dilema de peste o ora : oare cum dreacu se zice la galben in franceza ...dilema pe care am rezolvat-o pana la urma eu intreband o frantzuzoaica in franceza ...numa ca , cu pronuntia mea in franceza bineinteles ca restul lumii nu o inteles cuvantul :)) pana la urma tot la vorbele mele o ajuns
8) De la oboseala , pentru ca condensezi tot Parisul cu viata sociala , viata de noapte , vizitat in 3 zile ...preferabil in anumite momente sa intri intr-o criza de ras ..ajuta la relaxare
9) Extrem de vital , daca mergi iarna si odata la 10 ani ninge in Paris ,unde nu ninge de obicei ...preferabil in zona Notre Dame sa te apuci sa te bulgaraiesti ..nu de alta ,da se uita lumea ciudat la tine
10) Niciodata sa nu vorbesti in romana in metro mai ales cand se urca un snitel cu un acordeon sau o cucoana care incepe se zice "si s'il vous plaît donnez-moi un peu d'argent alors j'ai de quoi manger, où dormir" ...nu de alta da mai mult ca sigur is romani si de intra cu tine in povesti nu mai scapi =))
11)Ia harta cu tine peste tot , nu te baza pe sistemul de orientare francez ...ca e in aer =))
12)Cam peste tot in Paris este wireless oferit de Orange ...iti cumperi un cont si ai wireless cam peste tot in Paris ...10h de net 15 Euro ...super rentabil si merge ca si netu din reclama de la Zapp :)
13)In orice bar 10-15% serviciul chelnerului si la cum se poarta cu tine ..sincer merita si mai mult ...nu ca ciufuta de la noi ...care mai ca nu arunca cafeaua peste tine uneori :)
14)Obligatoriu minuneaza-te ca nu vezi nici o groapa pe strada si nici un caine comunitar ...cred ca de aia o venit Brigitte Bardot pe la noi ca la ea se plictisea :) nu ca la noi , unde o data da frigul si toate canalele o crapat..deja am injurat de x ori de cand is inapoi in tara de ce cratere s-o facut pe langa gurile de canal :)
Morala: Ma apuc de invatat franceza si ma mut in Paris :D :D :D

Explicatie poze :
Turnul minunat din Paris :P
Parisul vazut de sus
Muzeul despre care toata lumea stie
Parc
Notre Dame
Sena si turnul in fundal
Arcul (Asa-i ca ma integrez de minune in peisajul parizian ...nici nu ma recunoaste lumea in multime  :D )

Acuma sincer ....poze is o gramada deja si inca nu le am toate , iar povestile din Paris ,iarasi sunt o gramada ...dar ca si un mic rezumat eu cred ca merge si e de ajuns ...ca altel ma apuc de scris un roman ....

Concluzie : Parisul trebuie vazut cel putin o data in viata ...merita total :)

6 comentarii:

Adi Mihăilă. spunea...

Te uraaaaaaaasc! Ai fost in Paris fara mine! :)))
Gooosh... i`m so inlove with Paris!
Tare postu`!

P.S.: Mc-u`, Quick-u` si KFC-u` loc sunt vaaaaaarza! :)))

Genialul spunea...

Subscriu!
Oricum foarte tare!... si daca te muti la Paris, asta inseamna ca am unde sa-mi petrec concediul :P, evident dupa ce-mi dau singur marirea de salar :))

Adi Mihăilă. spunea...

@ Genialul: sa NE petrcem concediul, egoistule :))))

4Mit spunea...

@Adi @genialul : bah...bine ca va petreceti concediul ...da pe mine m-ati intrebat daca va primesc ..ce dati ? sa va primesc la ap. meu din Paris ? :D

Anonim spunea...

SUPEEER...
Parisul...orasul tuturor viselor care a avut un magnet mare si asupra ta.
Daca te muti acolo, (sper ca nu..:P),promit sa-ti aduc un caine sa nu mai vina Brigitte Bardot in Romania.

Genialul spunea...

@Adi - hehehe scuzati egoistul din mine :))
@Trif - tratam cumva... eventual fac cinste pe cand vei fi acolo cu un viitor concediu in Romania, ...deh poate ti-a fi dor :))